Allah muhtaç etmesin, hem de yokluklarını göstermesin...

Allah muhtaç etmesin hem de yokluklarını göstermesin...Bu laf genelde hastane veya doktorlar için halk arasında söylenen bir laftır. Ben de çok sık kullanırım. Ama bu yazının konusu doktorla değil evde temizlik için yardıma gelen bayanlar. Ekim ayında yeni evimize taşınmadan hemen önce ilk temizlikte yardımcı çağırmıştım. İnşaat pisliği olmayan  eşyasız ev için benden ekstra para istediği, sabah özel araba ile evlerinden alınmalarına rağmen dönüş için yol parası istediği ve boyalı yerleri süpürürken elektrik süpürgesi kullandığı için kızıp bir daha çağırmamıştım. Yılbaşından önce hamile olduğumu bilmeme rağmen yüksekten korktuğum için sadece camları silmek için annemin apartmanında görevli bayanı çağırmıştım. Tüm evi şakır şakır yıkamış tertemiz etmiştim hem de ne güzel olmuştu. Sonlara doğru karnıma giren sancı ile ya hamileysem düşüncesi aklıma gelse de bir şey olmaz demiş bebek haberimizi tertemiz evimize almıştım. O gün bugündür şöyle kallavi içime sinesine bir temizlik yapamadım. Korku ile her hafta yavaş yavaş bir kaç güne yayılan temizlikler yaptım. Ta ki artık içime sinmemeye başlayınca yeni birini bulup çağırdım. Dün sabah geldi. Güzel bir kahvaltı ettik. Sonra ben işe geldim onlarda annemle işe koyuldular. Saat 10:00 civarlarında başladı işler ve saat 18:30 civarında bitmiş.1 nevresim takımı 2 gömlek 1 pantalon ve 5-6 t-shirt'ten oluşan ütüler için hali olmadığını yarın geleceğini söylemiş ben de tamam dedim. Ütü için sistem geliştirdiğim için günlere yaya yaya biriktirmeden yapmaya başlamıştım. 1-2 makina çamaşır var alltı üstü o da günlük ütü sayılır. Bugün geldi anahtarı alıp gitti ve 1-1,5 saat sonra geri geldiğinde 50 TL ütü parası istedi. Gözlerim yuvalarından fırladı. Her parçayı tek tek kuru temizlemeye versem inanaın 50 TL tutmaz. Tabii bunun yanısıra ben sabahtan beri çalışıyorum ve henüz 50 TL kazanmadım. İnanamadım. Tabii ki pazarlık ettim ve 30'dan 20'ye indi. Ama sanmıyorum ki bir daha bunu kabul etsin.

Ev temizlik işini yapanlara saygı duyuyorum. Cam tepelerinde belleri kopa kopa temizlik yapıyorlar. Bence keşke herkes kendi evini temizleyebiliyor olsa da temizlesek. Ama böyle zor durumlar için gerçekten suistimale açık hale geliyorsunuz. Şimdilik elim mahkum olduğu için mecbur katlanacağım. Ütü konusuna gelince karnımın büyüklüğünden ütü masasına ulaşamayacağım zamana kadar kendi yapmaya devam edeceğim:)


Yorumlar