Bebek Odası Seçimi Dedikleri...

Bir kaç zamandır aklımı meşgul eden mesele daha önce sizinle de paylaştığım gibi bebek odasının seçimiydi. Sayfa sayfa fotoğraf bakıp acaba nasıl olsa diye düşünüyordum. Aklımda net olan iki şey vardı. Biri içinde mutlaka kuzu olmalı ki acemi kuzunun yavrusuna da kuzu yakışır. İkincisi Asya'yı anti prenses olarak eğiteceğim için şatolu, prensesli bir şeyler olmaması. Bu anti prenses eğitimi tamamen başka bir yazının konusu olmaya aday bu arada. Çıkış noktasından bahsetmek gerekirse; yıllar evvel bir üniversitede hocalık yapan bir ablam demişti ki" Bu kızları evde prenses prenses yetiştiriyorlar. Üniversiteyi kazanıp da gerçek dünya ile tanışınca prenses olmadıklarını hatırlatmak bize kalıyor" İşte bundan yola çıkarak; bankacı eskisi esnaf bir anne ve mühendis bir babanın kızının prenses gibi yetişmemesi en birinci isteğim. Daha sonra bu konuya döneceğim. Teoride bu konuda oldukça netim ama pratikte belki sapmalar olabilir:)

Dönelim oda konusuna bugün ilk defa İstanbul Dudullu'daki Modoko mobilyacılar çarşısına gidip canlı canlı mobilya baktık. 3 saat süren gezinin sonunda ancak bir sokaktaki 6-7 mağazayı gezip 3 model beğenebildim. Özünde bakarsanız, bir süre sonra hepsi birbirinin aynısı. Onu da yaparız bunu da yaparız diyor satıcılar. Fonksiyonelite olarak bazı şeyler net. 
Büyüyebilen bir yatak olacak ki küçük hanım 7-8 yaşına kadar yeni bir odaya ihtiyaç duymasın. 
Yatağının altı bazalı olacak ki kalabalığımız kalksın. 
Dolabı camsız olacak ki kırıp da kafasını gözünü yaralamasın. 
Dolap, şifonyer,alt açma komidini, oyuncak sandığı, yatak ve emzirme koltuğu alınacak.
Emzirme koltuğu tekli bir koltuk olmayacak ki, tombul loğusa bunalıma girmesin.

Zaten bu özellikler çoğu modele uygulanabiliyor. Bazı tasarıma önem veren hem de pahalı olan mağazalar var ki orlarda bunlardan bazılarını bulamıyorsunuz. Şükür ki bunlar bu sayede eleniyor.

İşte asıl konu bundan sonra başlıyor. Başta kısaca bahsettiğim anti prenses olayı burada devreye giriyor. Benim bilmediğim meğersem ben klasik tarza daha yakınmışım. Beğendiğim iki modelden biri fiyonk oymalı, dantel tekstilli, diğeri balerin konseptli bol pembeli. Sade modellerin hepsi çok erkeksi gözükyor bunların yanında ben ne yapayım:) Onun için diyorum ki büyük konuşmayın. Diğer model kuzulu. O da kafama yattı gibi.Ama hazırda ürün yok, dekoratör çalışma yapıp bilgisayarda gösterecek uygun denirse atölye çalışacak. Yani biraz riskli. Ya benim hayal ettiğim gibi durmazsa korkusu bu fikirden beni biraz uzaklaştırıyor.

Bu durumda seçenekler ikiye düşüyor. Biri beyaz kursela konsepti olan sadece oda, diğeri balerinli. Kurdelalının fotoğraflarını bulamadığımdan paylaşamıyorum. 

Balerin konseptli takımın aynısını internette buldum fotoğraflarını; Yapılmasını istediğim değişiklikler kulplar beyaz kristal olacak,komidin ve şifonyerdeki fiyonk ve akan taşlar olmayacak, cibinlik kilometrelerce uzağa atılacak. Şimdi bu takım ile ilgili düşüncelerinizi sorsam?





Yorumlar

Yorum Gönder