Gebe Kadın İle Nasıl Konuşulmaz - 1


Özellikle bu konuda uzun zamandır yazmayı planlıyordum. Ama hangi birini yazayım, nerden başlayayım diye erteliyordum. Sonunda br kaç parça halinde yazabileceğime karar verdim. Konumuz "gebe kadın ile nasıl konuşulmaz?" Nasıl konuşulur yerine nasıl konuşulmaz dememin sebebi insanların genelde yapılmaması gereken şeyleri yapması ve tüylerimi diken diken etmeleri beni bunalıma sürüklemeleri.



1- Doktorlar senelerce okumuş ve diyorlar ki herkesin karnı farklı şekilde büyür. Ama yok bizim profesör teyzelerimiz hepsinden çok daha iyi bildiği için karnımı çok büyümüş ya da aaa hiç büyümemiş olarak görüp bir de üzerine yorum yapıyorlar. Şimdi şöyle ki sevgili teyzeler hamile kadın horman denizinde boğuluyor zaten. Şimdi sen ona ne desen o bunu kötü olarak yormaya meyilli. Küçük desen "bebek küçük mü kaldı, iyi beslenemiyor mu?" diye kendini yiyor. Yok kocaman olmuş göbeğin, balon gibi şişmişsin ( bana değil ama bunu diyeni de duydum) dersen zaten insanlıktan çıkan gebe kadın intihar veya cinayete meyilli oluyor.Maşallah de geç teyzecim, göbeğinin cm'inden sanane, kadına ne. Ellerinizden öperim.

2- Kendi korkunç doğum hikayeleri anlatan a dostlar, bu sözlerim size. Accık pembelik katın hikayelerinize. belki benim öyle olmayacak. Neden korkayım o güne kadar. Hadi korktum diyelim faydası var mı bana şimdi korkmanın.Tamam zor de ama pozitiflik kat azcık. Ölür müsün? Yakana mı yapışıcam sen bana böyle olacak dememiştin diye. "Sakın normal doğurma?" diyeni bile duydum. Peki doğurmam. Töbe töbe. Bir şey de denmiyor ki ağzını açıp balık gibi dinliyorsun anlattıklarını.

Benim sorduğum ve anlatan arkadaşlara sözüm yok. Zaten onlar ne kadar zor olsa da yumuşacık anlatıyor. Ama sevgili dostlar, çeşitli şartlarda karşılaştığım sevgili bayanlar. Bu kadın zaten gece gündüz doğumu düşünmekten kendini alamıyor. Normal doğum desen tarifsiz acılar, mahremiyete saygı duymayan 10 kişinin muayene ettiği ortamlar, bebeğim sağlıklı mı sorunsalı...vb. Sezeryan desen kırmızı başlıklı kız romanı. Avcı yani doktor, kurtun karnını yarıyor ve içine taş doldurup dikiyor. E daha önce hiç anestezi almamış insan acemi kuzu bayılacak mıyım diye de korkuyor üstelik. Ya bayılmazsam ya canlı canlı keserlerse? Local anestezi zaten ayrı kabus ellerini bağlıyorlarmış, önünde koca bir örtü adamlar orda karnını cırtlatıyorlar. Ay hangi birini diyeyim. Gebe kadının kafası gün 24 saat o 36 saat bunları bilinç altında kuruyor zaten.

3- "Aaaa çok kilo almışsın" konusunu hızlıca geçiyorum. Sadece diyorum ki demeyinnnn. Diliniz lal olsun yine de demeyin

4- "Aaaa sen daha doğurmadın mı?" Sevgili bayan bir insan evladının anne karnında kalma süresi belli. Dünya var olduğundan beri süre aynı. Sen benden neyin mucizesini bekliyorsun. 5 ayda mı doğursaydım. Hadi doğurdum bundan sanane. Kaç aylık hamilesin? Allah tamamını erdirsin. Hayırlısı ile kucağına al de geç. Yok illa neden doğurmadığımı sorguluyor. Zamanında bende bir kişiye yapmıştım. Çok pişmanım. Nolur yapmayın. Zaman hepimize aynı akıyor ve hiç bir gebe kadın mucize yaratamıyor.

5-  Benim gbi sivilceli bir cildiniz var ise, hamilelik döneminden ergenliğe dönebilirsiniz. Suratınızda ve dekolte bölgenizde onlarca sivilce ve nedenini anlamadığım et benleri peyda oluyor. Doktora soruyorsun hamilelikten geçecek diyor. E mantıksız da değil. Şurda bir kaç ay sonra geçer, geçmezse bakarım çaresine. Ama yok doktor seni rahatlattı, teyzeler arkadaşlar çevredekiler rahat bırakmaz. Onu sür, bunu sür, doktora git, ay fena olmuşsun, ben de hiç olmadı...Tamam ama ben de oldu, hem öyle cüzzmlı gibi de değilim Allah'a şükür, hiç bir şey de sürmüyorum bebeğime gider diye. Kızamık mı oldun diyen oldu Allah sizi inandırsın. E şimdi ben ne deyim bu kadına. He dedim Allah korusun hamile hamile kızamık oldum, böyle insan içinde çalışmaya devam ediyorum ama.

Siz siz olun bir gebe ile konuşmamanız gerekenleri bilmiyorsanız sadece susun ve gülümseyin...

Yazacak çok şey var daha, bir başka yazıda devam etmek üzere hoşçakalın diyorum.

Yorumlar