Sağlık Ocağı Maceraları 3

Bu seferki maceramız bol ertelemeli, ama kısa bir macera. Bildiğiniz gibi 20. hafta itibari ile vurulması gereken tetanoz aşısını 22. haftada olmama rağmen hala vurulamamıştım. Birinci sebebi ben bu aşıyı eczanelerde, hastanelerde bulamıyoruz sadece sağlık ocaklarında bulabiliyoruz sanıyordum. Boşuna bana acemi kuzu demiyoruz. Cahillik işte. 8. sınıf aşıları ile aynı döneme gelince sağlık ocaklarında aşı bulunmaz oldu. 1 hafta bekledim. Bir yandan da tedirgin olmaya başlamıştım ki sağlık ocağı hemşiresi 9,90 TL'ye eczaneden alabileceğimi söyledi. Koşa koşa gittim eczaneye siparişini verdim. O gün öğleden sonra alıp vurdurabilirsim. Ama bu sefer de iğne korkum baş gösterdi e bi de ne de olsa aşı ya riski olur ise diye korktum Çok büyük boyutlarda olmasa da kan almadaki zorlanmamdan dolayı iğneyi sevemiyorum. Yok sağlık ocağı kalabalık, yok bugün işler yoğun diye diye erteledim. Sonra baktım ki böyle olmuyor gözümü karartıp dün aşımı alıp vuruldum. Vururken bildiğin ilacın dağılışını hissettim. 3-4 gün ağrı yapabilir, ya da hiç bir şey yapmaz dedi. Gerçekten de hafif bir ağrı dışında bir zararı olmadı. Sanki böyle kapıya sığamazsın da kolunu kapının kenarına vurusun acır, işte o kadarcık. Herkeste farklı olabilirmiş. Ben şükür aşıdan zorlanmadım.

Gelelim aşının ne işe yaradığına; tabii ki tıbbı bir açıklama beklenmemesi gerektiğini hatırlatarak, sadece okuduklarımdan çıkardığım sonucu buraya yazıyorum. Öncelikle korktuğum gibi bir riski yokmuş. Çünkü diğer aşılar gibi canlı organizma içermiyormuş. Faydasına gelince anne doğum sırasında eksik starlizasyondan dolayı kesip biçme işlemlerinde tetanozdan korunuyor. Bebek de aynı şekilde göbek bağı ve kesilerinde mikrop kapmıyor. Yenidoğan tetanozunun riski de ölümcül olduğu için ağrısa da riske girmeye değmez. Bazı doktorlar gerekli bulmuyormuş, ama benim dokorum vurduralım dedi. Bir sonraki doz 4 hafta sonra uygulanıyor. Doğumdan en az 2 hafta önce vurulması gerekiyormuş. O yüzden çok da ertelememek 20. haftalarda vurdurmak gerekiyor.

Benim bir sonrakini 02 Haziran-20 Haziran arası urdurmam gerekiyor. Neler yaşamışım yine paylaşırım. Cinsiyetini öğrendikten sonra ilk defa bu Cuma saat 11:30'da doktora gideceğiz. Bir muz büyüklüğüne ulaştığı söylentileri var merakla bekliyoruz...

Yorumlar