Sağlık Ocağı Maceraları 4

28. hafta ile beraber sondan bir önceki sağlık ocağı gebe izlemine gittim. Neler oldu bir bakalım;






28. hafta göbeği

1-Yine kanımı tek seferde alamadılar. Elimin üzerinden aldırmam diye direnince hemşire de yazık kırmadı beni tekrar tekrar kolumdan denedi. Glukoz ve kan sayımı yapıldı. Sonuçları ertesi gün mail adresime attı. Teknoloji sağlık ocaklarında da baya kullanılır olmuş. Çok hoşuma gitti. Şeker yine alt sınıra yakın. Halsizliğim ondan kalli olabilir. Gel gör ki kan değerlerim düşük. O kadar demir hapı, multivitamin nereye gidiyor anlamadım. Demir emilimim azalıyor diye çay bile içmiyorum nerdeyse. Ailede dalga geçer oldular artık benle. Ama gel gör ki yine düşük. Doktora soracağım bakalım belki arttır demir hapını. Tabii aç gitmek gerekiyor. Ama yanınıza mutlaka yiyecek bir şeyler alın açlık fena bir şey gebelikte. Asya yemek borumu kemirmeye başladı nerdeyse.

2- İdrarda enfeksiyona bakıldı. ben çıkar diye endişeleniyordum biraz. Ama şükür o da temiz çıktı. Size tasiye ben gibi unutkan biriyseniz akşamdan tuvaletin kapısına sağlık ocağına gidelecek yazıp sabah tuvalete gitmeyin. Sonra su içmekten içiniz şişiyor.

3-İlk defa bir alet ile kalp atışları dinlendi Asya'nın. Böyle tansiyon aletinden küçük bir alet. Bir ucunu karnına bastırıyor ve işte o muhteşem ses. Güm güm güm güm. Asya'nın kalp atışları. 125 ve 180 atım aralıklarıymış. Bizim 140 normal çıktı.

4- Tansiyon tabii ki 9,5'larda yine. Olsun yüksek olmasın da düşüğe alıştım artık zaten.

5-Kilo ölçümü. Vallahi bu sağlık ocaklarının tartıları bozuk. Nerdeyse evdeki ile arasında 2 kilo fark var. Aman ne yapayım boşver...

6-Ödem kontrolü... Ay böyle söylyince çok havalı bir işlemmiş gibi geldi. yok ya parmağını bacağına bastırıyor şişin var diyor. Başından beri var benim ödemim. Bana hiç şiş gibi gelmiyor. Su içmek iyi geliyormuş. Daha napim bilmiyorum. Günde 1 galon su içiyorum da.

7- Dını nı nııı.... Hemşire tavsiyeleri. Bir sonraki izlemin 14 Ağustos'ta. Bu zamana kadar doğum yaparsan bana haber ver. Hönk o nedem ya ne doğumu. Bi de üzerine yavaş yavaş hastane çantanı hazırla demez mi? Bana hem de 2 saat kendime gelemedim. O kadar oldu mu ya yaklaştık mı doğuma o kadar. Daha oda boşalmadı, boya yapılmadı, oda gelmedi, kıyafetler yıkanmadı, süsler hazırlanmadı, babayshower yapılmadı. Sadece anne sütü 6 ay bol bol su iç. Töbe suyu ödem için içmiyormuydum emzirme nerden çıktı.


Kafaya dank eden erken doğum ihtimali daha doğrusu korkusu ve kendini tedavi çabası. Annecim zamanında hayırlısı ile gel inşallah.

Yorumlar