Yenidoğan Bebeklerde Turuncu Çiş mi O da Ne?

Asya'yi odamiza getirdikten sonra bir tek topuk kani almak icin babasinin nezaretinde yanimizdan aldilar. Bunun disinda hep benimle odadaydi. Surekli emzirdim,altini teyzesi buyuk teyzesi veya anneannesi degistirdi.2. Gece altini degistirirken emoş yani benim teyzem beni cagirdi.ben artik ayakta dolasabiliyordum. Bezini Gorunce bayilacak gibi oldum.Asya'nin bezinde kan vardi.Can havli ile telefona sarilip bebek hemsiresini aradim. Kocaman bir oh cektiren cevabi aldim.gordugum kan degil, bebegin yeterince beslenemediginin gostergesi turuncu cismis. Idrardaki urat kristalleri bu duruma yol aciyormus.  Hemsire dilerseniz mama verebiliriz dedi. Bir sonraki bez degisiminde de ayni seyi gorunce mama verilmesini istedim. O kadar uzuldum ki mama verildi diye.sanki bebegime zararli bir sey veriyorlardi.hemsireye o kadar kotu bakiyordum ki kizcagiz cekindi benden. Bir sure durdu ama ara ara yine geldi bu turuncu cisler. Sutum yetmiyordu, beslenemiyordu ve surekli kilo veriyordu.bir alarm mekanizmasin olarak da bebemin vucudu turuncu cis ile alarm verdi 10 gun kadar ara ara. Sonra gecti. Her vaka ayni olmaz tabii.doktor idrar tahlili istiyorsa tabiiki yapilmali.bizden istemedi.



Daha once hicbir yerde okumadigim ve duymadigim icin cok sasirmis ve uzulmustum. Aklinizda bulunsun,bilin,korkmayin diye sirf bu konuda yazmak istedim. Ayrica bebegin mama yemesi dunyanin sonu degil inanin.muhim olan onun iyiligi.her ne gerekiyorsa...tabii simdi bana demesi kolay. (O zamanlar bana bunlari soylediklerinde sinir oluyordum.siz bana olmayin.)

Yorumlar