Mama vermek ya da vermemek işte bütün mesele bu

Tüm hamilelik boyunca kendini sadece anne sütü vereceğim diye şartlamış hamile bünyesine doğumla beraber annelik hormonları da eklenince "bu çocuk doymuyor"cümlesi insana küfür gibi geliyor. Asya turuncu çiş nedeni ile ilk mamayı hastanede tattı.(Sadece anne sütü ile besleyebilenlere saygılarımı sunuyorum ve helal olsun diyorum) Eve sokmam dediğim mamayı ilk günden ne olur ne olmaz diye almıştık bile. O kadar çok ağlıyor ve durmadan emiyordu ki (bkz . fotoğraf) 15 cc gibi saçma bir ölçekle mama vermeye başladık. 2 saatte bir emzirmek bana hiç bir şey ifade etmiyordu. Çünkü zaten emmeye başladı mı 1.5 saat memede kalıyordu.İlk kontrol sırasında kilosunun fazlaca düştüğünü farkettik. Doktor ısrarla 2 saatte bir emzir diyordu ve maalesef ben memeden ayırmadığımı anlatamıyordum. Bebeğimi besleyemiyordum ve sürekli kilo veriyor hiç uyumuyordu. Üstelik bir de sarılık tehdidi vardı kapıda. 1 hafta sonra sağlık ocağına gittiğimizde sadece kilosunu ölçtürmek istediğimi söyledim. Ama doktor ısrarla konuşmak istedi. Konuştuk da ne oldu. Kilo veriyor mama mı başlasak dedim. Ne kadar sütün çıkıyor sağınca dedi. 30 cc dedim. Aaa çok az dedi. Telefonunu çıkardı saçma sapan bir hesaplama yaparak bana bir öğünde 400 cc süt gelmesi gerektiğini söyledi. Ben o kafayla bile bunun mümkün olamayacağını anladım ama pek sayın doktorum bu konuda ısrarlıydı. 400 cc nedir ya bu çocuğun midesi ne kadar. Tamam 30 cc de az ama 400 cc de çüş yani. Bir de bana demez mi kilo alamıyorsa metabolik bir hastalığı olabilir diye. 10 günlük anneye kesin olmadığı sürece hastalıktan lütfen bahsetmeyin. Eve geldiğimizde o kadar bitap düştüm ki olan sütümde gitti herhalde.



Aç kalmış bebe


20. gün itibari ile düzenli mama yemeye başladı sonunda Asya. Meme mama beraber olmaz diyen tüm doktorlara inat minik kuzu memeden vazgeçmeden mamasını lıkır lıkır içiyor. Tabii sebebini bilemiyorum. İlk 20 gün direndim, sürekli emzirdim o yüzden mi, yoksa Chicco'nun anne memesi kıvamındaki biberonundan mı bilemiyorum.


Şimdi 4. ayımızı bitirdik ve doktor mamanın dozunu düşürdü kilosunun fazlalığı nedeniyle. Sütüm arttı evet.Artık 90 cc 'ye yakın geliyor. Belki zamanı şimdi geldi, belki de düzenli içtiğim lactamil etkili oldu.Sebebi ne olursa olsun çok şükür hala emiyor.

Senkronize bağırabiliyoruz

Gelelim buradan çıkacak sonuçlara;

*Her annenin sütü kendi çocuğuna yetmeyebiliyormuş

*Bir loğusaya "Bu çocuk aç" demek cinayette hafifletici sebepmiş

*Sütün yetmemesi dünyanın sonu değilmiş.

*Mama bebeğe verilen zehir değilmiş

*Her mama yiyen bebe memeyi bırakmıyormuş

*Okuduklarınız ile yaşadıklarınız birbirinden çok farklı olabiliyor. Herkes kendi tecrübesini kendi yaşıyor ve öğreniyormuş

*Reklamlarda emziren anneler gibi kolay olmuyormuş, yenidoğanlar memeyi o kadar kolay alamıyorlarmış

*Emzirmek dünyanın en güzel şeyiymiş

Sizin var mı emzirme ya da emzirememe maceralarınız...

Yorumlar